In ons nieuwsbericht van 20 juli 2012 informeerden wij u over deelname van de Stichting Kikkeropfleurdoos aan de NRC CharityAwards, waarbij wij u uitnodigden uw stem uit te brengen op onze deelnemende advertentie. In de door NRC Media georganiseerde wedstrijd ging het erom welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek en welke bij de NRC Charity vakjury.

Amnesty International en Wakker Dier zijn de grote winnaars van de NRC Charity Awards 2012 geworden. De Amnesty-advertentie, een verwijzing naar de betrekkingen tussen Rusland en Syrië, werd door de vakjury geprezen om het ‘sterke beeld’. Het publiek verkoos Wakker Dier tot winnaar: een foto van een ‘biologische kip’ (930 gram) naast de reusachtige ‘plofkip’ (2.350 gram). Naast de award winnen zij advertentieruimte in  NRC Handelsblad en nrc.next.

In totaal zijn voor de publieksprijs op meer dan 220 goede doelen 105.905 stemmen uitgebracht, waarvan 155 op onze advertentie. Hoewel niet voldoende om in de prijzen te vallen, bedanken wij iedereen die de moeite heeft genomen op ons te stemmen. En laten we niet vergeten, onze winst is dat de Kikkeropfleurdoos onder de aandacht van een breed publiek is gebracht.

NRC CharityAwards 2012 uitgereikt – 17 oktober 2012